29 Nisan 2008 Salı

HAFTANIN AKTİVİTESİ... SU!!

Montessori grubu kuruldu. Esra'nın bloğundan mutlaka okumuşsunuzdur. Biz de bu gruba üye olduk . Zamanla montessori eğitim sistemiyle ilgili daha çok şey öğreneceğim... Esra yeni bir aktivite oluşturdu. Büyüyorum, Eğleniyorum, Öğreniyorum. Her hafta bir konu belirlenecek ve biz de o konuyla ilgili çocuklarımızla aktiviteler yapacağız...


Bu haftanın konusu '' su '' idi... Berk suyu çok seviyor... Saatlerce suyla oynayabilir...


İlk aktivitemiz banyo yapmak oldu. Küvette suyu açıp kapatarak ve kendini yıkamasına izin vererek yapılan bir banyo çok faydalı oldu...


İkinci aktivitemiz ise, Berk'in su dolu bir bardağı taşıyabileceğini görmemizi sağladı... Aslında istediğimiz herşeyi hemen getiriveriyor. Ama daha önce hiç su dolu bir bardak denememiştik... Elleriyle sıkı sıkı tutarak, biraz döküp bize getirdi bardağı... Başardığındaki sevinç görülmeye değerdi...




Üçüncü aktivite , su dolu bir kabı boş kaba boşaltmak üzerineydi... Berk ilk başta şaşırdı ne yapacağını... Anlatınca yavaş yavaş, eline verdiğimiz küçük kapla boşaltmaya başladı... Çoğunu yere döktü suyun ama sonlara doğru boş kap suyla dolmaya başladı...




Dördüncü aktivite ise el yıkamak oldu. Aslında hep elleri yıkanıyor ama biz yıkıyoruz. Bu sefer onun yıkamasına izin verdim. Musluğu en kısık seviyede açtık ve kollarını uzattı suya. Musluğu kapatınca suyun akmadığını, musluğu açınca suyun aktığını öğrendi... Daha sonraki el yıkama esnasında ilk önce musluğu açmaya çalıştı... Başarılı bir aktivite oldu bizim için...