10 Nisan 2008 Perşembe

BIRAK BEBEĞİMİ EMZİK:p

Kararımı verdim geçen hafta... İlk önce emziği bıraktıracağım Berk'e. Sonra da anne sütünü... İlk önce anne sütünü bıraktırsam emziğe iyice bağlanacak yoksa... Araştırıyorum, çevremdekilere soruyorum nasıl bıraktırabiliriz diye. Çeşit çeşit yöntemler varmış bu konuda bile:P

Doğduğu ilk gün emmeye başladı Berk. Emmenin çocuğu rahatlattığını okumuştum. Bebek emdiğinde, vücudu daha fazla hormon oluşturuyormuş ve bu bir yandan sindirimi düzenlerken öte yandan sakinleştirici ve uykuyu destekleyici bir etkiye sahipmiş. Emzik de bu etkiyi sağlayabilirdi... Hatta bir annenin yazısını okudum o dönem. Bebeği, kafasını karyolasına vurarak uykuya dalmaya çalışıyormuş. Bu durum normalmiş aslında. Bebeklerin % 20 si başlarını yatak kenarına vurarak uykuya dalarlarmış... Özellikle erkek bebekler. Kendilerini sakinleştirme yöntemiymiş bu. Böyle olmasındansa emzik emmesi daha iyi olur demişti kadın...

Çalışacağım için, benim yanında olmadığım zamanlarda emzik rahatlatacaktı Berk'i. Gerçekten de öyle oldu. Emzik, Berk'in çok ağladığı ya da huzursuzlandığı zamanlarda kurtarıcı oldu. Ben adını susturucu taktım hatta:)

Artık büyüdü Berk ve emziğe ihtiyacı da kalmadı. Ama o kadar alıştı ki emziğe onsuz yapamıyor:( Gece herneyse ama gündüz bütün gün ağzında emzikle dolaşması beni çok üzüyor:( Yanında olmadığım için hafta içi , bunu engelleyemiyorum da. Emziğin konuşmasını geciktirdiğini de düşünüyorum. Hala ııhh ıhh diyerek ya da işaretle isteklerini dile getiriyor... Söylediği kelimeler çok az. Ki yanında çok konuşuyoruz. Yemek yaparken ya da bir işle uğraşırken bile ona anlatıyorum yaptıklarımı. Kitaplarına bakarken, tek tek söylüyorum resimlerde gördüklerini... Emziğe bağlıyorum konuşamamasını da:(

Aslında 2 - 3 yaşa kadar emebilir diyor doktorumuz. Tabii o yaştan sonra bıraktırmak daha da zor olur demeyi de ekleyerek!!!

Emzik bıraktırmak için en çok kullanılan yöntem ''
tiksindirme ''. Bununda çeşitleri var tabii.. Mesela ablam, kızları emzikten vazgeçirmek için tuz ve şekeri karıştırıp emziğin içine doldurmuş. Ucunu da delince bebeler her emdiklerinde o iğrenç tadı çekmişler:P Ama bizim veletler akıllı ya bakkala gidip yeni emzik almaya kalkmışlar:) Eee ablam onlardan önce davranıp bakkala tuz-şekerli emziği vermiş. Ve bakkal o emziği verince, kızlar bütün emzikler böyle demek diye vazgeçmişler emmekten:)

Nette okuduğum daha da iğrenç tiksindirme yöntemleri de var:P Emziği bala batırıp üzerine saç telleri yapıştırmak bunlardan biri... Ama ben kıyamam yavruma...

Diğer bir emzik bıraktırma yöntemi de ''
emzik bitti ''. İlk olarak emziğe bir delik açarak başlıyorsunuz. O deliği zamanla büyütüyorsunuz ve yavaş yavaş kesmeye başlıyorsunuz. Tabii etrafta çocuğun göreceği ya da ulaşacağı başka emzikler olmayacak. Emzik zamanla kısalacak ve artık çocuk emzikten zevk almayacak. Belki de gidip kendisi çöpe atacak... Bana bu iyimser bir yöntem gibi geldi. Yeni nesil cin çocuklar buna inanırmı bilemem:)

Diğer bir yöntem de '' emzik perisi ''. Her çocuğun emzik karşılığında almak istediği mutlaka birşey vardır. Bir giysi ya da oyuncak. Emzik perisine emziği verirse, istediği şeyi alabileceğini söylüyoruz... Büyük ihtimalle çocuk emziğini hemen verecektir:) Hediyeyi alınca emziğini geri isteyebilir tabii:) Onu teselli etmek de bize düşecek...

Başka bir yöntem de '' hediye ''. Her emziksiz geçen gece gün için küçük hediyeler almak. Her emziksiz gece, emzik alışkanlığının bırakılmasına yönelik bir adım ileriye götürecektir. Tabii çocuklar bunu suistimal edip her yapmamaları gereken şey için hediye isteyebilirler...

Vee daha büyük çocuklara uygulanabilecek bir yöntem. '' Nedenlerini anlatmak ''. Neden emziği bırakması gerektiğini anlatabiliriz. Hiç yakışmadığını, arkadaşlarında emzik kullanan olmadığını, emzik kullanmasının dişlerini bozacağını ya da konuşmasını yavaşlattığını söyleyebiliriz. Birçok çocuk emziği bırakması için önemli sebepleri olduğunu görünce bırakıyormuş. Tabii inatçı bir velet değilse!!!

Bunca yöntem arasında Berk için seçtiğim; tiksindirme:) Kötü bir anne miyim ? Hayır, ama onun bir an önce emzikten kurtulmasını istiyorum. Cumartesi benimle olacak... Başlayacağım... İnşallah çok uğraşmama gerek kalmaz ve oğluşum bırakıverir emziği...