2 Ocak 2008 Çarşamba

KIRMIZI İBİ:p

Herşey harika demiştim ama maalesef nazar değdi:( Berk pazartesi sabahı yüzünde bir kızarıklıkla uyandı... Yanakları bazen tahriş oluyor , krem süreriz diye pek önemsemedim ama öğlen ablam arayınca bu çocuğun heryeri kıpkırmızı oldu diye panikledim:( Hemen doktora götürdüler. Doktor ateş ve başka belirti olmadığı için alerji olabilir demiş. Ama ben pek inanmadım ve dün başka doktora götürdük. O da hemen dermatolojiye gönderdi. Sonuç: viral bir hastalık geçiriyor yani kızamık.

Kızamık, bir tür virüsün neden olduğu döküntülü bir hastalıktır. Önce basit bir üst solunum yolu enfeksiyonu gibi başlar, ardından yüz ve enseden başlayan, gövdeye de yayılan kırmızı renkte döküntü ortaya çıkar.

Mikropla temastan sonra kuluçka dönemi 10-12 gündür. Önce; ateş, halsizlik, iştahsızlık, gözlerde sulanma ve kızarma, öksürük ve burun akıntısı başlar. 2-3 gün içinde, yanak içlerinde beyaz benekler, bundan 2 gün sonra da yukarıdan aşağıya doğru ilerleyen kırmızı döküntü ortaya çıkar.

Kızamık çok bulaşıcıdır. Hasta kişiyle solunum teması, öpüşme, aynı kaptan yeme gibi yollarla virüs alınır. Hastalığın en bulaşıcı olduğu dönem, ateş başlamadan öncesiyle döküntü çıktıktan 4 gün sonrasına kadarki dönemdir. Hasta çocuk, bu dönemde izole edilmeli, döküntü başladıktan sonra en az 5 gün okula gitmemelidir.


Viral bir hastalık olduğu için, etkene yönelik tedavi yoktur. Ancak; yatak istirahati, bol sıvı alımı, öksürük için soğuk buhar yardımcı olacaktır. Doktorun önerdiği ateş düşürücü ve vitamin takviyesi kullanılabilir. Hastalık yaklaşık 1 hafta sürecek, ömür boyu bağışıklık sağlayacaktır.

Şu an beklemedeyiz ve karantinadayız:P Dışarı çıkmıyoruz , eve misafir kabul etmiyoruz. 2008 'i kıpkırmızı karşıladı Berk bey. Bereket fazla kaşınmıyor, geçen ay aşı yaptırdığımız için belki de hafif geçiriyor. Bir an önce eski beyaz yavruma kavuşmayı istiyorum:):P